برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
چگونه یک عکس خوب برای آگهی بگیریم؟

چگونه یک عکس خوب برای آگهی بگیریم؟

 متن آگهی و  عکس مربوط به آن دو بخش مهم در یک آگهی تبلیغاتی است که متناسب بودن و کامل بودن آن بازخورد بهتری دارد و باعث می شود که آگهی شما بهتر دیده شود.

با دانستن چند نکته ساده در عکاسی می توانیم یک عکس جذاب از محصولمان بگیریم.

برای عکس‌برداری با کیفیت از محصول و کالایی که قصد فروش آن را کرده‌اید لازم نیست دوربین باکیفیت بالا و حرفه‌ای در اختیار داشته باشید. امروزه اکثرتلفن‌های هوشمند دارای دوربین‌های بسیار قدرتمند می‌باشند و می‌توان با استفاده از آن‌ها تصاویر بسیار عالی را تولید کرد. ما در این جا چند فاکتور ساده که با در نظر گرفتن آن می‌توانید تصویر مناسب برای آگهی خود انتخاب کنید را بیان می‌کنیم.

gridlines یا خطوط شبکه

 این قابلیت در تنظیمات دوربین موبایل خود فعال کنید .در این روش از قانون یک سوم  در عکاسی استفاده می شود.

قانون یک سوم (Rule Of Thirds)  چیست؟

قانونی در عکاسی و نقاشی است که تاکید می‌کند، قرار گرفتن عناصر مهم تصویر در محل برخورد خطوط افقی و عمودی که  عکس یا تصویر را  به سه قسمت تقسیم می‌کنند، بیش‌ترین توجه را جلب می‌کند

اگر عکس را از دو راستا به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم، هرکدام از خط‌ها، یک مسیر مهم و هرکدام از نقاط برخورد، یک نقطهٔ مهم در عکس هستند و بهتر است که نقاط کلیدی و مفهومی تصویر بر روی این نقاط و خطوط ثبت شود

یک تصویر با استفاده و بدون استفاده از قانون یک‌سوم.

آگهی بدستان

gridlines-photography

فوکوس

امروزه اکثر دوربین های تلفن همراه قابلیت فوکوس اتوماتیک را دارند. اگر دوربین شما این قابلیت را نداشت برای تنظیم مکانی که می خواهید لنز دوربین شما متمرکز شود ، روی صفحه نمایش، جایی که مد نظر شماست و سوژه در آنجا قرار دارد ، ضربه بزنید.دوربین گوشی فوکوس کرده و عکس بگیرید. این حالت به شما اطمینان می دهد که دوربین بروی سوژه مورد نظر فوکوس کرده نور بهینه شده است.

 نکته: زوم نکنید!.  روی سوژه تا حد امکان زوم نکنید چون این کار باعث می شود عکس شما بی کیفیت شود.

فضای منفی

negtive spaces

فضای منفی در عکاسی یعنی فضاهای اطراف و بین سوژه های یک تصویر مانند دیواری بزرگ یا آسمان . اگر در عکستان فضای خالی داشته باشید سوژه شما بیشتر توجه را به خود جلب میکند.

زاویه عکس

prespective

در عکاسی همیشه بسته به آن سوژه، از زاویه‌های مختلف آن عکاسی کنید چون این موضوع برای اغلب مشتریان بسیار مفید است وآن ها قادر به دیدن همه جانبه آگهی شما و محصولی که می‌خواهند خریداری کنند هستند.

و هم چنین اگر می خواهید حرفه ای تر عمل کنید رعایت کردن پرسپکتیو و زاویه مناسب و منحصر به فرد به عکس شما عمق می دهد و سوژه برجسته تر به نظر می رسد.

HDR

اگر دوربین گوشیتان این قابلیت را دارد می توانید از آن درمواقع زیر استفاده کنید:

۱) زمانی که از منظره ای طبیعی در فضای باز می خواهید عکس بگیرید نور خورشید باعث می شود که اختلاف زیادی بین تاریکی و روشنی به وجود  آید حالت HDR راه حل این مشکل است و کنتراست تصویر را متعادل تر میکند و در نتیجه عکس بهتری خواهید داشت.

HDR mode

۲ اگر عکستان خیلی تاریک است و یا قستمتی از آن تاریک است می توان با استفاده از HDR  سطح روشنایی تصویر را متعادل ساخت.

HDR-NIGHT-mode
نکته: برای عکاسی از سوژه‌های متحرک  از حالت HDR استفاده نکنید.

نور و روشنایی

داشتن یک تصویر روشن از محصول میتواند نتایج خوبی برای فروش شما داشته باشد، چون یک تصویر روشن، رنگ های واقعی و جزئیات بالایی را برای خریدار به نمایش میگذارد. برای اینکه تصاویری روشن داشته باشیم از نور طبیعی مثلاً نور پشت پنجره یا از نور مصنوعی مانند لامپ استفاده کرد.هنگام عکس گرفتن برای درج آگهی این نکته را فراموش نکنید.

پس زمینه

بسته به نوع آگهی یا سوژه عکاسی اغلب پس زمینه سفید یا رنگی روشن نسبت به پس زمینه تیره، ترجیح داده میشود. البته این مورد کاملاً تجربی می باشد. پس زمینه مناسب سوژه شما را به خوبی جلوه می دهد و مشتری را فقط به محصول جذب می کند نه به پس زمینه.

اضافه کردن افکت

در بسیاری از برنامه های دوربین در موبایل ها این قابلیت وجود دارد که پس از عکس گرفتن می توانید روشنایی و رنگ را تغییر دهید یا می توانید تعدادی فیلتر ها و افکت هایی را به تصویر خودتان اضافه کنید و در نتیجه تصاویر زیبایی را از محصول خود تهیه کنید.

نرم افزار ادیت عکس اندروید: snapseed

استفاده از سه پایه 

mobile tripod

شاید تجربه کرده باشید که هنگامی که دستتان می لرزد عکس شما خوب از آب در نمی آید . استفاده از یک سه پایه و یا گذاشتن دوربین روی سطح یا تکیه گاهی که لرزش نداشته باشد کیفیت عکس شما را بالا می برد.

از جزئیات مهم محصول  هم عکس بگیرید . مثلا خودروی شما اگر آپشن مهمی دارد می توانید با عکسی مناسب از آن توجه مشتری را به آن قابلیت خودرویتان جلب کنید . یا اینکه خودرو شما یک نقص در بدنه دارد ، طبیعتا برای هر خریدار خودرو این مسئله مهم است. پس به خواست مشتری احترام بگذارید و از جزئیات غافل نشوید و با دانستن این چند روش ساده اما کاربردی یک آگهی مناسب به معرض نمایش بگذارید.

پیشنهاد می شود در مورد متن مناسب آگهی مطلب زیر را بخوانید.

درج آگهی رایگان

اگر قصد معرفی کسب و کار یا کالای خود در فضای مجازی را دارید پیشنهاد ما تیم آرکا پارس است.

به اشتراک بگذارید
نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا