برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
تبلیغات میدانی چیست؟

تبلیغات میدانی چیست؟

تبلیغات میدانی روش های گوناگونی دارد که بسته به نیاز هر کسب و کاری می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه ی این مقاله به بررسی روش های تبلیغات میدانی می پردازیم.

 

روش تبلیغات میدانی شامل: برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بازاریابی در محیط هایی که مخاطب حضور دارد است.

در این روش با استفاده از نیروی انسانی به صورت رو در رو با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید و همین امر باعث می شود بعد از معرفی محصول یا خدمتتان عکس العمل مشتری را مشاهده کنید و همان جا برای تصمیم نهایی خرید مشتری تاثیر مثبت بگذارید و تجربه ای بی نظیر از برند خود به مخاطب بدهید. بنابراین تبلیغات میدانی فرصتی را برای امتحان و دیدن عکس العمل افراد بعد از معرفی و راضی کردن مشتری را فراهم می کند و قاعدتا بیشتر از روش های دیگر تبلیغات، شما را به نتایج دلخواه می رساند.

 روش های مختلف تبلیغات میدانی

روش سمپلینگ

از این روش برای فرهنگ سازیی محصول یا خدمتی جدید و جذب مشتری هایی که قبلا به هر دلیلی از دست رفته اند استفاده می شود. معمولا کسب و کار ها با یک نمونه ی کوچک از محصولشان قصد دارند مشتری را به طرف خود جذب کنند.

حتما تا کنون در مقابل یک عطرفروشی با افرادی که با کاغذهای معطر تبلیغاتی سعی در جلب توجه شما دارند  روبرو شده اید، این یک نمونه از زوش سمپلینگ است که در کشور ما به خوبی جایگاه خود را پیدا کرده است و بسیاری از کسب و کار ها از این طریق مشتری های بسیاری را به سازمان یا فروشگاه خود روانه کرده اند.

در این روش برای تبلیغ محصولات بزرگتر یا وسایلی که امکان تست آن ها وجود ندارد از بروشور و کاتالوپ استفاده می کنند.

این روش به این گونه ای است که یک فرد با ظاهر آراسته و شیک به افرادی که در مسیرش هستند یا در حال رفت و آمدند برخورد می کند و با ارائه ی کاتالوگ یا نمونه ی تستر آن محصول، سعی در جلب نوجه مشتری دارد و به محض اینکه کاتالوگ یا تستر توسط مشتری پذیرفته شد با لحنی دل نشین اطلاعاتی از برند یا محصول مورد نظر در اختیار مشتری می گذارد و آن را به محل فروش راهنمایی می کند.

این روش تبلیغات به شیوه ی میدانی، بسیار موثر واقع شده است چرا که با لمس و تست واقعی محصول، ارزش آن در ذهن مشتری بالامی رود و بخاطر حضور فیزیکی شخص سمپلر و برقراری رابطه ی مطلوب، در لحظه به تمام شبهات مشتری در رابطه با محصول پاسخ داده می شود و درصد خرید را به شدت بالا می برد.

ون تبلیغاتی

در این روش یک ون یا حتی ماشین سواری را با انواع برچسب های تبلیغاتی مربوط به آن کسب و کار و توضیحاتی در رابطه با محصول یا برند تزیین می کنند.

با فراوانی روش های تبلیغات کنونی در بازار، کمتر کسب و کار هایی هستند که  از این روش به عنوان اولویت استفاده می کنند به همین جهت این روش تبلیغاتی هم چنان جزو روش های خاص و بکر است که توجه هر شخصی را در اطراف خود جلب می کند. ون تبلیغاتی یک تبلیغ سیار و قابل توجه در هر موقعیتی است.

شرکت اسنپ از جمله شرکت هایی است که از این روش استفاذه می کند و حتما این روش تبلیغاتی اسنپ برای شما هم جذاب بوده و توجهتان را جلب کرده است.

بدستان

شرکت در نمایشگاه های بین المللی

حضور در نمایشگاه های بین المللی و بازاریابی رو در رو با خبرگان بازار هدف هنوز هم یکی از موثر ترین و پربازده ترین روش های بازاریابی است. با انتخاب یک نمایشگاه مناسب در زمان درست، مشارکت حساب شده و یا حتی تنها با بازدید از آن می تواند به نتایج مطلوبی در جهت بسط بازار و یافتن خریداران بین- المللی دست یافت. حضور موفق در نمایشگاه های بین المللی اما کار ساده ای نیست. شرکت بین المللی شتابدهی صادرات با خدماتی مانند طراحی غرفه، طراحی لباس، طراحی بنر، طراحی سیاست حضور، مدیریت روابط با مشتری، استخدام نیروی غرفه دار، طراحی سیاست های حضور و بازاریابی در نمایشگاه و در نهایت ارائه ی تمامی اطلاعات بازار حاضر در نمایشگاه من جمله اطلاعات مشتریان و رقبای حاضر در نمایشگاه بین المللی حضور شما را موثر، حرفه ای و موفق می کند. خدمات مجموعه صرفا به خود محیط نمایشگاه محدود نیست و در صورت تمایل رزرو بلیط هواپیما و هتل کارشناسان شما و حتی مدیریت تور های تخصصی بازدیدی از صنایع و کارخانه هایی که مربوط به تجارت شماست در مدت حضورتان در زمان نمایشگاه نیز جزء خدمات مجموعه است.

بدستان

ایونت

ایونت مارکتینگ را بازار یابی رویداد هم می گویند. برگزاری این رویداد ها هم به صورت آنلاین و هم افلاین صورت می گیرد.

معمولا کسانی که این رویدادها را برگزار می کنند، یا اسپانسر هستند یا خودشان میزبان رویداد می باشند.

این رویدادها به هر منظوری ایجاد می شوند مانند رویدادهای اطلاع رسانی، آموزشی، هم فکری و …

از این رویدادها می توانید برای تبلیغ کسب و کار خودتان استفاده نمایید. معمولا این رویدادها به این صورت است که میزبان یا اسپانسر در ابتدای ورودی سالن یک فضایی را به تبلیغ برند خود اختصاص داده است و در اوسط رویداد هم می توانند در رابطه با سازمان و برند به مشتری توضیحات قابل توجهی ارائه بدهند که قطعا تاثیر مطلوبی بر ذهن مشتری می گذارد.

برای این منظور باید احساسات مشتری را تحت تاثیر قرار دهید تا بتوانید در ذهن مشتریانتان ماندگار بمانید.

ایونت هایی که به صورت انلاین برگزار می شوند همان سمینار ها یا کارگاه هایی که تحت وب و از طریق نرم افزار های ویدئو کنفرانس انجام می شوند هستند.

بعضی از نرم افزارها نیز به صورت زنده امکان برگزاری ایونت های آنلاین با تلفن همراه را میسر کردند مانند اینستاگرام یا لایو استریم و …

ایونت های آفلاین نیز به صورت فیزیکی در محل و یا در قالب همایش برگزار می شوند که غرفه داران نمایشگاه می توانند از این روش تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود  استفاده کنند

نصب کننده

یک روش بسیار نوین برای تبلیغ اپلیکیشن ها استخدام نیرو برای نصب است که به تازگی این روش تبلیغاتی را در  انواع کسب و کار ها زیاد به چشم دیدید. در نمایشگاه ها معمولا در ازای یک سیم کارت رایگان از افراد می خواهند که اپلیکیشن مورد نظر را حتما نصب کنند. اگر اپلیکیشن واقعا کارآمد و مفید باشد حتما مشتری از آن استفاده خواهد کرد و به همین راحتی تبلیغ با ۸۵درصد بازدهی اتفاق می افتد.

معمولا برای تبلیغات اپلیکیشن به روش های دیگر بیشتر به برندسازی آن اپلیکیشن توجه می شود نه نصب توسط مشتری، و این روش بهترین و کامل ترین روش برای بالابردن درصد افرادی که این اپلیکیشن را نصب می کنند است.

خرید مخفیانه

در بازاریابی به روش میدانی می توانید از خرید مخفیانه نیز استفاده کنید. خرید مخفیانه به این صورت است که شما شخصی را استخدام می کنید تا از محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده نمایند و تجربه ی خود را از این استفاده در اختیار مشتری های دیگر بگذارد تا آن ها نیز مشتری شما شوند.

آن شخص به طور مثال به فروشگاه می رود و اجناس را بررسی می کند و از پرسنل شما سوال می پرسد و درخواست کمک می کند و مشتری های حقیقی نیز از این سوالات بهره مند می شوند و خرید انجام می دهند. این سبک تبلیغاتی بهترین روش اعتماد سازی در ذهن مشتری است. مثلا می توانید از خریدار مخفی بخواهید تا در رابطه با جزئیات ریز محصول و .. سوال بپرسد و مشتری با شنیدن این اطلاعات از این فرصت استفاده نماید و خرید کند.

این شیوه را به صورت آنلاین نیز انجام می شود. در کانال ها یا گروه های فروش تا کنون متوجه اسکرین شات های مختلف از مشتری ها برای اعتماد سازی مشتریشده اید.

به اشتراک بگذارید
نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا